vállalkozás indítás

A vállalkozás indítás, az önfoglalkoztatás egyre több embert vonz, hiszen óriási önállósággal és szabadsággal kecsegtet a vállalkozói lét, ráadásul, ha jól csinálod, a megszerezhető jövedelem is magasabb, mint ha ugyanazt a tevékenységet alkalmazottként végeznéd. Ha téged is foglalkoztat a vállalkozás indítás gondolata, de nem tudod, hogyan indulj el, olvasd el az alábbi vállalkozás ötleteket!

Fontos, hogy tudd, senki nem fogja tudni megmondani Neked, hogy konkrétan mi az a tevékenység, amelyre Te egy sikeres vállalkozást tudsz építeni.

Ennek több oka is van – egyrészt az, hogy tapasztalataink, kompetenciáink, körülményeink és személyiségünk nem egyforma, és nincsenek olyan „bevált receptek”, amelyek mindenkinél, mindenféle helyzetben ugyanolyan jól működnének.

Másrészt maga a vállalkozói életforma sem való mindenkinek.

Harmadrészt pedig: rengeteg egyedi tényező és körülmény befolyásolja azt, hogy egy konkrét vállalkozás ötlet valakinek bejön-e vagy sem.

Ebben a cikkben ahhoz próbálunk meg tippeket, ötleteket adni, hogy miként tudod megtalálni azt a területet, amely számodra meghozhatja a vágyott üzleti sikereket.

Mérd fel piaci helyzetet!

Egyértelmű, hogy olyan termékkel vagy szolgáltatásokkal érdemes vállalkozást indítani, amely lefed egy piaci rést – vagyis van rájuk fizetőképes kereslet, és a kínálati oldalon jól jönne némi erősítés.

Ha például mindened a gasztronómia, és imádsz főzni, akkor ne olyan étteremben gondolkodj, amilyenből 500 méteren belül van 2-3 is, hanem azt gondold át, milyen igényeket maradnak kielégítetlenül!

Például egyre több az ételérzékeny, illetve az egészséges étrendet követő ember, vagyis egyre többen vannak azok, akiknek valamilyen speciális szükségletük van az étkezést illetően.

Hogy megtudd, valóban jó ötlet-e nyitni például egy ilyen spéci éttermet, találgatás helyett érdemes piacfelmérést végezni, és tájékozódni az igényekről. Ezzel megbízhatsz egy piackutató céget is, de nekifuthatsz önállóan is, ha van hozzá affinitásod (viszont ebben az esetben alaposan mélyedj bele a témába, hogy megfelelő kérdéssort tudj összerakni).

Mi illik hozzád?

Hiába lehetne sikeres vállalkozási ötlet ma az oktatóvideók készítése, ha hidegen hagy az oktatási terület, ráadásul releváns tapasztalatod sincs tanfolyamok szervezésében.

Ahhoz, hogy egy vállalkozás sikeres legyen, rengeteg kitartásra és befektetett energiára van szükség, ezért elengedhetetlen, hogy olyasvalamire építs vállalkozást, ami közel áll hozzád, és amivel szívesen foglalkozol a nap jelentős részében.

Gondold át, mi az, ami igazán érdekel, milyen kompetenciáid és tapasztalataid vannak, s ezekből kiindulva határozd meg azt a tevékenységet, amely vállalkozásod alapját képezheti!

Rugalmas hozzáállás

Jó, ha felkészülsz arra, hogy elindítod a vállalkozásodat, és hamarosan rájössz, hogy változtatnod kell az alapkoncepción. A legprecízebb felmérések és tervek ellenére is előfordulhat, hogy menet közben kerülnek a felszínre gyakorlati nehézségek, esetleg új igények.

Ha makacsul ragaszkodsz az eredeti stratégiához, az könnyen a vesztedet okozhatja. Fontos, hogy tanulj a gyakorlati tapasztalatokból, és szükség esetén légy rugalmas, merj eltérni a tervektől a lehetőségekhez mérten!

Ne feledkezz meg a marketingről!

Tévedés azt gondolni, hogy csak egy régóta működő, nagy vállalat igényel marketing menedzsmentet!

Épp ellenkezőleg: ahhoz, hogy egy új cégnél beinduljon az üzlet, fontos, hogy az a célcsoport látókörébe kerüljön.

Hiszen, ha nem tudnak az emberek a termékeidről vagy a szolgáltatásaidról, lehetnek azok akármilyen jók, nem lesznek vásárlóid.

Fontos, hogy a kezdetektől tudatosan és profin kommunikálj a célcsoporttal. Hidd el, a marketingre fordított költségek meg fognak térülni!

Ha segítségre van szükséged, vedd fel a kapcsolatot a DLX MEDIA marketingügynökséggel!

Kép forrása: Pexels.com

Hirdetés (X)

Friss cikkek innen:Támogatott tartalom

Comments are closed.