fogyás

Mindig hallani tipikus mondatokat az étkezéssel kapcsolatban, amik mára igazi mítosszá váltak. Ha azonban nem figyelünk, akkor a mítoszok könnyen tönkreteszik a fogyókúránkat. Éppen ezért nézzük a legfontosabb tudnivalókat és igazságokat.

Mítosz: Az olyan gabonafélék, mint a kenyér, a tészta és a rizs hizlal.

Igazság: Gabonaterméknek minősül minden olyan élelmiszer, amely búzából, rizsből, zabból, árpából vagy más gabonaféléből készült. A gabonaféléket két alcsoportra osztják: teljes kiőrlésű gabonafélék és finomított gabonafélék.

A teljes kiőrlésű gabonafélék a mag teljes csíráját tartalmazzák. Ilyen például a barna rizs és a teljes kiőrlésű kenyér, gabonafélék és tésztafélék.

A finomított gabonaféléket őrölték, ami egy olyan folyamat, amelynek során a korpát és a csírát eltávolítják. Ez azért történik, hogy a szemek finomabb textúrát kapjanak, és megnövelje a romlandó termékek eltarthatóságát, azonban a rostokat, a vasat és számos B-vitamint eltávolítanak. Innentől kezdve érthető, hogy a finomított gabonák hizlalnak.

Mítosz: Egyesek annyit ehetnek, amennyit csak akarnak, és mégis fogynak.

Az igazság: A fogyáshoz több kalóriát kell elégetni, mint amennyit megeszünk és megiszunk. Úgy tűnik, hogy egyesek képesek bármilyen ételt megenni, és mégis fogynak, megrögzött ülő játékosként is. A fogyás érdekében azonban nekik is több energiát kell felhasználniuk, mint amennyit az étellel bevittek.

Emellett viszont mindig lesznek olyan tényezők, amik befolyásolhatják a súlyunkat. Ezek közé tartozik az életkor, a gyógyszerek, a mindennapi életvitel és az örökölt gének.

Mítosz: Nem szabad gyorsételeket enni, amikor fogyókúrázunk, mert azok egészségtelen választásnak számítanak.

Igazság: Igaz, hogy sok gyorséttermi étel nem túl egészséges, és hízáshoz vezethet, de attól még ugyanúgy elmehetünk. A legfontosabb, hogy mindig gondosan válasszuk meg a menüt. Akár otthon, akár az utcán eszünk, válasszunk kis adagokat az egészséges, tápanyagokban gazdag és kalóriaszegény ételekből, így lesz tartós az eredmény.

Ehhez ellenőrizhetjük a tápértékadatokat, amiket az étlapon, vagy az étterem honlapján tudunk megtekinteni.

Mítosz: Ha valamire az van írva, hogy “zsírszegény” vagy “zsírmentes”, az azt jelenti, hogy nincs benne kalória.

Igazság: Egy adag alacsony zsírtartalmú vagy zsírmentes élelmiszer kalóriatartalma alacsonyabb lehet, mint ugyanannak a terméknek a zsíros adagja. Azonban sok olyan feldolgozott élelmiszer létezik, amely alacsony zsírtartalmú vagy zsírmentes, de ugyanannyi vagy több kalóriát tartalmaz.

Ezekhez az élelmiszerekhez néha lisztet, sót, keményítőt vagy cukrot adnak, hogy a zsír eltávolítása után javítsák az ízüket és a textúrájukat. Ez pedig extra kalóriát jelent. Sokkal jobban járunk, ha inkább elolvassuk az élelmiszerek csomagolásán található tápértékjelölést.

Ahogy láttuk, rengeteg mítosz létezik a világban, amit sokan emlegetnek. Az a legjobb, ha többször is meggondoljuk az interneten olvasható tanácsokat és a barátok intelmeit, és inkább megpróbálunk biztosra menni.

Kép forrása: Pexels.com

Hirdetés (X)

Friss cikkek innen:Tudomány

Comments are closed.