A keresőoptimalizálás (szakmaibb szövegekben nagyon sokszor SEO / Search Engine Optimization) sokak fejében egy technikai kérdés, amely arról szól, hogy hogyan lehet egy adott weboldalt „előretolni” a Google keresőben az első / az első néhány hely egyikére.
Azonban, ha jobban beleássuk magunkat a témába, akkor könnyen láthatjuk, hogy a SEO sokkal inkább egy szemléletmód, amely nemcsak technikai változókról szól, hanem rengeteg altémáról, alfajról a keresőoptimalizálás témáján belül, amelyek együtt hozzák el a sikert.
Az online marketing világában a SEO egy igen tág fogalom, amelynek részei a weboldal készítés (igen, valóban közel mindenki tud honlapot készíteni, azonban egy jól működő, profi honlapot már jóval kevesebben), ezzel összefügg a technikai SEO, amely azért felel, hogy egy honlap felhasználóbarát módon, gyorsan, folyamatos elérhetőséggel működjön, így az érdeklődők és potenciális vevők soha ne maradjanak le az online „üzlethelyiség” kínálta lehetőségekről.
Ide tartozik a tartalommarketing / tartalomépítés, amely sokkal több annál, mint jó minőségű, szakmailag releváns cikkek: a megfelelő tagolás, a megfelelő kulcsszavak megfelelő mennyiségű elhelyezése, a különböző címek és alcímek (H2, H3) használata, a szövegek hossza stb. mind segít abban, hogy egy honlap előrébb jusson a Google „ranglétráján”.
Amiben minden SEO szakértő egyetért: nem szabad elfeledkezni a linképítés / linkmarketingről sem: ez is arról szól, hogy ne csak a honlapunkra eljutókat és ügyfeleinket győzzük meg arról, hogy a termékünk és / vagy szolgáltatásunk kiváló minőségű, hanem a Google algoritmusát is.
A keresőoptimalizálás (angolul SEO, azaz Search Engine Optimization) azt a tevékenységet jelenti, amikor a kulcsszavas keresők találati listáján elért helyezést kívánjuk javítani. Weboldal készítés után a céljaink eléréséhez szükségünk van jó minőségű látogatókra.
A közismert Google kereső célirányos látogatókat hoz a honlapunkra, ahol hatékony online marketing segítségével az érdeklődőket vásárlóvá konvertálhatjuk. A SEO jelentése: a megfelelő kulcsszavak kiválasztásával és a helyezés javításával növelhetjük a weboldalunkra látogatók számát.
A kattintások száma alapvetően két tényezőtől függ: hányan keresnek az adott kulcsszóra és a weboldalunk hányadik helyezést éri el. A SEOzseni keresőoptimalizálás (SEO) webalkalmazás segít a kulcsszavak megtalálásában.
Egy ismert kifejezésre többen keresnek, de ott a weboldalak száma is nagyobb. Erősödik a verseny és nehezebb, időigényesebb eszközöket kell felhasználni a helyezés javításához. Exponenciálisan csökken a kattintások száma a helyezés növekedéséhez képest.
A felhasználók viselkedési szokásait ismerjük: az emberek alig 10 százaléka nézi meg a második találati oldalt. 1000 keresésből összesen 45 kattintás jut a második oldalon szereplő weboldalakra. Miközben az emberek közel fele kattint az első találatra és a kattintások 75 százalékát zsebeli be az első öt honlap.
Hirdetés (X)