online marketing

Egy válság különösen kemény lehet a KKV-k számára

A kisebb vállalkozások élete sosem könnyű, de gazdasági válság idején extrém nehéz kilátásokkal néznek szembe. Az instabilitás és bizonytalanság gyakran visszaveti a vevőik, ügyfeleik vásárlási hajlandóságát. Ezzel párhuzamosan az erősödő verseny és egyben a pénzügyi erőforrások, például az elérhető kedvező hitelek csökkenése tovább súlyosbítja a helyzetüket.

Miért fontos a marketing a válságban?

A digitális marketing alapvetően két nagy célt szolgál:

  • az értékesítés növelése
  • a hosszútávú márkaépítés

Mondanunk sem kell, hogy válság idején mindkét feladat elképesztően felértékelődik. Az értékesítést növelni kell, hogy a vállalkozás a válság ellenére is profitábilis maradjon, a hosszútávú brandépítés nélkül pedig a vállalkozás alapvető növekedési kilátásai kapnának hatalmas pofont.

Ennek ellenére sok vállalkozásnak az automatikus reakciója egy gazdasági recesszióra a marketing költségek gyors visszavágása. Ez hatalmas hiba, ami csak tovább komplikálja a vállalkozást szorongató problémákat.

Az a vállalkozás, ami válság idején is konzekvensen fektet az online marketingbe, erősebb piaci pozíciókat tud kiharcolni magának. Mindez magasabb bevételben realizálódik, ahogy az idő múlik.

Az online marketing előnyei a gazdasági visszaesés idején

Az online marketing nagy előnye, hogy az eredményei pontosan mérhetőek (szemben a hagyományos marketinggel), és a nagy képet nézve egy csomó költséghatékony eszközt és stratégiát kínál.

Az online hirdetések és promóciók általában olcsóbbak, mint a hagyományos médiaformátumok, és jobb kihasználtságot biztosítanak a marketingbüdzséből. A jobb méréseknek köszönhetően pedig könnyen nyomon követhető, hogy mely marketing tevékenységek hozzák a legnagyobb bevételt.

Az online marketing lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy pontosan meghatározzák, melyik célcsoportot szeretnék elérni. A pontos szegmentálás alapot biztosít, hogy egyedi üzeneteket és ajánlatokat küldjenek a különböző vevői csoportoknak. Így magasabb megtérülési arányokat és hatékonyabb kampányokat lehet elérni.

Az online marketing ráadásul az egyik legjobb módja annak, hogy a kisvállalkozások gyorsan reagáljanak a piaci változásokra. A digitális kampányok és hirdetések legtöbbször könnyen testreszabhatók, mindez pedig lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy gyorsan változtassanak az üzeneteken és az ajánlatokon a válság körülményeihez igazodva.

Az online marketing eszközei, stratégiái

Az online marketing berkein belül számos különféle eszközt lehet felhasználni. A siker előfeltétele, hogy ki tudjuk választani a megfelelő online marketing csatornát, amin keresztül a lehető leghatékonyabban tudjuk elérni a célközönségünket.

Nézzük a legfontosabb online marketing eszközöket!

Keresőoptimalizálás

Az SEO, vagyis a keresőoptimalizálás az online marketing egyik kulcseleme. A keresőoptimalizálás segítségével az okos KKV-k rengeteg potenciális ügyfelet és vásárlót érhetnek el az olyan internetes keresőkben, mint amilyen például a Google.

Fontos tudni, hogy a SEO egy hosszú távra szóló stratégia, rövidebb távon nehéz vele valódi eredményt elérni. Ugyanakkor hosszú távon – hozzáértő, például egy jó keresőmarketing ügynökség kezében – elképesztően költséghatékony technika tud lenni.

Közösségi média marketing

A közösségi média az online jelenlét megerősítésének egy másik módja. A vállalkozásoknak jelen kell lenniük a releváns közösségi média platformokon, ahol a vevőik időt töltenek. Az aktív közösségi média jelenlét lehetőséget nyújt az ügyfélkommunikációra, az üzenetek gyors terjesztésére, valamint az értékesítési lehetőségek kiaknázására.

A közösségi média platformok lehetővé teszik a vállalkozások számára, hogy közvetlenül kommunikáljanak ügyfeleikkel, válaszoljanak az észrevételeikre vagy kérdéseikre.

A közösségi média marketinggel nagyon gyorsan lehet a márkaspecifikus tartalmakat terjeszteni az interneten. A megfelelően célzott hirdetések révén a közösségi média felületeken (Facebook, Tiktok, Instagram, LinkedIn) a vállalkozások egészen könnyen elérhetik potenciális ügyfeleiket, vásárlóikat.

Email marketing

Bár sokszor temették már, az email marketing ma is egy nagyon jól használható, eredményes eszköz. Lehetővé teszi a kisvállalkozások számára, hogy tartani tudják a kapcsolatot a meglévő ügyfeleikkel, új érdeklődőket szerezzenek, és az érdeklődőkből vásárlókat “varázsoljanak”.

Az email listák segítenek a vállalkozásoknak közvetlenül, testreszabott üzenetekkel kommunikálni a vevőkkel. Az email marketing erőssége az ismételt, rendszeres érintkezés. A költséghatékonysága abban rejlik, hogy elég egyszer megszerezni egy potenciális érdeklődő email címét, hogy utána ingyen (további hirdetési költség nélkül) tudunk neki újabb és újabb tartalmakat, ajánlatokat küldeni.

PPC (Pay-Per-Click) hirdetések

A PPC hirdetések lényege, hogy csak akkor kell fizetnünk érte, amikor valaki interakcióba lép (rákattint) az online hirdetésünkkel. Klasszikus PPC rendszer a Google és a Facebook hirdetések is.

A PPC hirdetések könnyen skálázhatóak, rugalmasságot kínálnak a marketing büdzsé kezelésében, és nagyon pontosan mérhetőek az eredményei. Ugyan a PPC hirdetések ára folyamatosan növekszik, még mindig rendkívül hatékony lehetőséget kínál a kisebb vállalkozások számára is.

Az ilyen típusú hirdetések másik előnye, hogy akár már rövid időn belül is képesek eredményt (vásárlókat, ügyfeleket) hozni a vállalkozásnak.

Az online marketing hosszú távra szól

Nagyon fontos látni, hogy az online marketing nem egy egyszeri költség, amin egyszer túl kell esni, és onnantól működik. Ellenkezőleg.

Az online marketing – bár bizonyos esetekben rövid távon is tud eredményeket felmutatni – igazából mindig hosszú távra szól. Átgondolt, jól összerakott stratégia és pontos kivitelezés mellett az online marketing bármely kisebb vállalkozás hajtóereje lehet. Olyan erőforrás, ami nem csupán felívelő gazdasági környezetben, hanem válság idején is erős támaszt jelent.

Kép forrása: Istockphoto.com

Hirdetés (X)

Friss cikkek innen:Támogatott tartalom

Comments are closed.