Mi az a Black Hat SEO

A White Hat SEO, azaz a Fehér Kalapos SEO foglalja össze azokat a keresőoptimalizálási technikákat, amik teljesen legálisak, és a Google által is elfogadottak, mint a kulcsszókutatás, külső és belső linképítés, és mások.

Ezzel szemben a Black Hat SEO – másképp a Fekete Kalapos SEO – a tiltott keresőoptimalizálási taktikák, csalás és kiskapuk segítségével próbálja minél magasabbra helyezni az oldalakat az organikus találati listában.

Vajon megéri a Fekete Kalapos SEO technikákat alkalmazni?

A megnevezés eredete a régi, 1970-80-as évek westernfilmekkel hozható összefüggésbe. Itt ugyanis amíg a főhőst, a jó és pozitív személyiséget fehér kalappal jelölték, addig a gonosz mindig fekete kalapot viselt. Ezt a szimbólumot ültették át a két módszer elnevezői a keresőoptimalizálásra.

Ez a frappáns elnevezés valóban találó: a Black Hat SEO „hívei” gyorsan akarnak első helyezést, és ehhez bármire képesek. A keresőoptimalizálás azonban folyamatos munka, több hónapig is eltarthat, amíg legális módszerekkel, szorgalmas kulcsszókutatással és linképítéssel egy webhely jó helyezést ér el.

Az etikátlan keresőoptimalizálási technikákat alkalmazva ugyan oldalunk helyezése nagyot ugorhat, azonban csak rövid időre. Amint a keresőrobotok észreveszik a csalást, webhelyünk nemcsak hátra kerül a találati listában, de akár le is tilthatják azt.

Előfordulhat, hogy bár az oldal nem tűnik el, de olyannyira lemarad az első oldal találataitól, mintha nem is keresőoptimalizáltunk volna.

Mik a tiltott technikák?

Sok olyan technika van, amivel ideig-óráig be lehet csapni a keresőmotorokat. Ezek egy része még a 2000-es évek elejéről ered.

  • Tilos a weboldal háttérszínével megegyező tartalom létrehozása az oldalon. 2006-ban épp emiatt tiltotta le a BMW oldalát a Google. A cég ugyanis így írta be a kulcsszavait nagy mennyiségben a jó helyezés reményében.
  • Ugyanígy büntetés jár a kulcsszavak ömlesztett, értelmetlen betű- vagy szóhalmazként való megjelenítéséért.
  • Ebbe a kategóriába tartozik az is, ha mást jelenít meg a honlap a keresőrobotok és mást a látogatók számára.
  • Szigorúan bünteti a Google a duplikált tartalmat is. Ezért amennyiben szükséges, hogy ugyanaz a szöveg szerepeljen két helyen is a weboldalon, azt jelezni kell a kereső felé.
  • Ugyanez a helyzet az automatikusan generált tartalmakkal is.
  • Szintén baj lehet abból, ha olyan kulcsszavakat szerepeltetünk az oldalon, amik bár nem relevánsak weboldalunk témájával, de sokan keresnek rájuk.
  • Szigorúan tilos a weboldal fejlécében két <title> tagot használni (ez vonatkozik a META tagokra is).
  • Etikátlan megoldás vírusokat terjeszteni, és kategorikusan bünteti is a Google.
  • Linkek vásárlása a linkfarmokról. Mik a linkfarmok? Olyan linkgyűjtemények, ahonnan pénzért megvehetők az oldalunkra mutató linkek. Ezzel csak az a baj, hogy a ránk linkelő oldalak legtöbbször nemcsak hogy nem relevánsak az oldalunk témájával, de gyakran káros vagy üres linkeket tartalmaznak.

Miért élnek ezekkel a szigorú büntetés ellenére is?

Vannak esetek, amikor cégek szándékosan élnek a Fekete Kalapos SEO módszereivel. Miért jó ez nekik? Ezekkel az etikátlan és agresszív taktikákkal legtöbbször azokban az ágazatokban találkozhatunk, ahol nagy a konkurenciaharc.

Amíg az oldal helyezése magas, nincs baj. Amikor viszont a Google kiszabja a szigorú büntetést, ezek a vállalkozók egyszerűen vásárolnak egy új domaint és átköltöztetik arra a tartalmat.

A Black Hat SEO technikáit a SEO területén gyakorlatlan webhelytulajdonosok, sőt, még magukat „szakembernek” nevező, de felkészületlen keresőoptimalizáló vállalkozók sem mindig ismerik. Ezért lehet okként megemlíteni a felkészületlenséget és tudatlanságot is.

Aki nem biztos abban, hogy legális, azaz White Hat SEO technikákkal hogyan tudja oldalát előre léptetni a keresőben, annak érdemes fontolóra venni egy SEO mentor felkérését. A SEO szakember szolgáltatásaival etikus módszerekkel is jó helyezést érhetünk el, és hosszú időre bebiztosíthatjuk azt!

Kép forrása: Freepik.com

Hirdetés (X)

Friss cikkek innen:Támogatott tartalom

Comments are closed.