keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás ma már az online marketing alapfeladatai közé tartozik. Egy alaposan megtervezett stratégiával és taktikával pedig organikus látogatók tömegét, valamint potenciális vásárlók sokaságát terelhetjük a cégünk honlapjára.

Mit jelent a keresőoptimalizálás?

A keresőoptimalizálás, azaz a SEO (search engine optimization) alatt azokat a feladatokat értjük, amivel elősegítjük a weblapunk rangsorolását és láthatóságát a keresőmotorok találati listáján. Idehaza elsősorban a Google keresőre optimalizálunk, mert a felhasználók több, mint 97%-a ezt a szolgáltatást használja.

Bár a keresőoptimalizálás részterületei rendkívül szerteágazók, de három alapfeladatot kiemelhetünk, ezek a következők:

  • Az on-page, mely alatt a honlapon található tartalmak finomítását értjük. Fontos, hogy a felhasználókat, és nem a keresőrobotokat tartjuk szem előtt.
  • Az off-page optimalizálás során a weboldal hivatkozottságát erősítjük. Elsődleges kritérium a természetesség elve.
  • Illetve a technikai SEO, ami legfőképp a weblap és a szerver kódszintű optimalizálást takarja. Itt már a feltérképező robotok igényeit is ki kell, hogy szolgáljuk.

Mi az előkelő helyezések titka?

Noha a keresőoptimalizálásra a mai napig sokan amolyan azonnal ható csodaszerként tekintenek, ami marketing jellegű feladatokat illeti, pedig a SEO egy hosszú távú és kitartó munka eredménye. Kezdőlépés az alapos tervezés, majd folytatásként minőségi és konzisztens munka.

A konkurensek folyamatos követése, a célközönség megismerése, az analitikák vizsgálata és elemzése, a pozíciók monitorozása pedig csak néhány azon tevékenységek közül, amik már szaktudást is igényelnek.

Ha megfigyeljük a hazai Google keresőoptimalizálás árakat, azt láthatjuk, hogy a SEO jellegű feladatokat akár részekre bontva is elvégeztethetjük. A SEO szakemberek leginkább sikerdíjas, havidíjas, projekt alapú és óradíjas elszámolásban dolgoznak.

Nem muszáj tehát mindent kiszerveznünk, ha érzünk magunkban némi affinitást és rendelkezünk elegendő idővel a keresőoptimalizáláshoz. Ugyanakkor tudjuk, hogy a legtöbb cégvezető pont az utóbbinak van híján.

Kép forrása: Unsplash.com

Hirdetés (X)

Friss cikkek innen:Tech

Comments are closed.