online jelenlét

Az internet megjelenésével párhuzamosan egyre több weboldal lepte el a virtuális világot.

Bár már több, mint 25 éve annak, hogy a web a nagyközönség számára is elérhetővé vált, de a weboldalak terjedése azóta sem csökkent – sőt, ma már nem csak az online vállalkozások használják előszeretettel, hanem az offline, internetes jelenléttel nem rendelkező cégek is egyre inkább ebbe az irányba tartanak.

Emellett pedig a személyes márka felépítéséhez is rendkívül hasznos, hiszen nem kell ahhoz vállalkozónak lenni, hogy a portfóliónkat vagy a szakmai önéletrajzunkat az interneten is elérhetővé tegyük, hiszen egy weboldal sokkal komolyabban tudja tálalni a szakmai előmenetelünket és az út során kifejlesztett képességeinket, mint egy letölthető dokumentum.

Ráadásul ma már szinte bárki el tud készíteni egy alap weblapot, hiszen a weboldal építőknek hála — egy adott szintig — egyáltalán nincs szükség technikai tudásra. A belépési küszöb tehát szinte teljesen eltűnt, így ma már senki sincs hátrányban a többiekhez képest, amikor honlap készítésről van szó.

A weboldalak elterjedésének azonban van egy nagy hátránya is: minél több van belőlük, annál több a gyenge, nem jól működő weblap az interneten.

Szerencsére ahhoz, hogy a saját oldalunk kitűnjön a sok száz hasonló közül, nem kell kitanulnunk az internet marketing alapjait, mint új szakmát  – elég lesz az is, ha úgy építjük fel a saját online csatornánkat, hogy az magától is különleges legyen.

A kérdés már csak az, hogy vajon mi különbözteti meg a jól működő, esztétikus, minőségi weboldalakat a gyenge, nem túl bizalomgerjesztő társaiktól?

Az alábbiakban pontosan ezeket mutatjuk be.

Használhatóság

honlap használhatósága

Kép forrása: Pexels.com

A minőségi weboldalak talán legfontosabb feltétele a használhatóság, funkcionalitás.

Amennyiben például azt sugallja az oldal a látogatóknak, hogy meg kell nyomniuk egy gombot, akkor annak a gombnak mindig, minden esetben működnie kell, ellenkező esetben ugyanis jelentősen leromlik a felhasználói élmény.

Emellett a reszponzivitás is nagyon fontos, ami azt jelenti, hogy a honlapnak ugyanolyan jól kell kinéznie és működnie a telefon apró kijelzőjén, mint a tablet közepes, vagy a számítógép hatalmas képernyőjén.

A harmadik fontos technikai szempont a gyorsaság, ugyanis minél lassabb egy weblap, annál kevésbé szeretnek vásárolni rajta az emberek, hiszen kevésbé tartják megbízhatónak.

Az internet egy rendkívül gyors, ingergazdag — és ennélfogva türelmetlen — környezet, ahol jóval nagyobb sebességgel történnek a dolgok, mint a valóságban.

Míg a korábban említett két feltétel, a reszponzivitást és a funkciók működését azonnal meg tudjuk vizsgálni, addig a gyorsaság már egy jóval nehezebben érzékelhető tulajdonság, hiszen nagyjából tudjuk, hogy mi számít gyorsnak és lassúnak, de a másodpercnyi különbségeket sokkal inkább tudat alatt, mintsem tudatosan észleljük.

Szerencsére a különböző tesztelő szoftverek nagy segítséget tudnak nyújtani, hiszen amikor egy weboldal elkészül, az URL beírásával azonnal le tudjuk ellenőrizni, hogy pontosan hogyan is teljesít az elkészült alkotás, és miként lehetne felgyorsítani.

Tökéletesen szemlélteti az előbb felsorolt technikai feltételek egyvelegét az egyik asztrológiával foglalkozó példaoldalunk, amin látszik, hogy számítógépen nagyon gyors, azonban telefonon (más kijelzőméret és más működés mellett) érdemes lehet 1-2 változtatást eszközölni – ma már ugyanis a legtöbb tartalmat telefonon fogyasztjuk.

számítógépes sebességtelefonos sebesség

A weboldal felgyorsításához elég lehet az is, hogy a mögöttes kódstruktúrát rendberakja az oldal készítője, ahogy ez a https://kavefolt.hu/ esetében is történt:

kódstruktúra

optimalizálás végeredmény

De a tartalmi elemek, képek szerkesztésével is szép eredményeket lehet elérni.

Éppen ezért nem csak a weboldal technikai működését kell a különböző képernyőméretekhez szabni, hanem a weblapon található tartalmat is.

Tartalom

weboldal tartalmi elemei

Kép forrása: Unsplash.com

Tartalom alatt azt értjük, ahogy az üzeneteinket közvetítjük.

A tartalom lehet:

  • Szöveges (pl.: cikk)
  • Képes (pl.: prezentáció)
  • Videós (pl.: Youtube)
  • Hangos (pl.: podcast)
  • Stb.

A tartalmat tehát lényegében bármely érzékszervünkre szabhatjuk. A lényeg az, hogy megfelelően közvetítse a legfontosabb információkat a látogatóknak.

Ahhoz, hogy a weboldal minőségi legyen, egyszerű nyelvezetet érdemes használni, a sok szöveg helyett inkább a vizuális szemléltetés ajánlott, és az is fontos, hogy pontosan kit próbálunk megszólítani – szükségünk van tehát a kommunikációs elmélet alapjaira, amit mindannyian megtanultunk már az iskolában: kinek, mit, hogyan és hol kommunikálunk.

Hiába működnek ugyanis a weboldal funkciói, ha az üzenetek nem jutnak célba.

Amennyiben viszont ez is rendben van, már csak a tálalást, a kontextust kell kialakítani.

Esztétika

weblapok esztétikája

Kép forrása: Unsplash.com

Az emberi agy számára rendkívül fontos az esztétika, a szépség.

Sokkal szívesebben fogyasztunk olyan tartalmat, ami szépen van tálalva – mint ahogy sokkal szívesebben fogyasztjuk el az ételt, aminél azt látjuk, hogy megadták a módját, és nagyon szépen van feltálalva.

Bár ez egy rendkívül szubjektív feltétel, hiszen mindenkinek mást jelent a szépség, az azonban mindenki számára egyértelmű, ha valami igényes. Ekkor ugyanis látszik, hogy törődtek vele, és benne van a munka.

Mi is nagy figyelmet fordítunk arra a PICUP magazinnál, hogy az információkat letisztult, minőséget sugalló formában közöljük, hiszen ezáltal sokkal erősebb köteléket alakíthatunk ki az olvasóinkkal. Emellett pedig a technikai működésre, és magára a cikkek minőségére is hatalmas hangsúlyt fektetünk.

Képek forrása: Unsplash.com; Pexels.com

Hirdetés (X)

Friss cikkek innen:Tech

Comments are closed.