Az internet ma már szerves része a mindennapjainknak, talán el sem tudnánk képzelni az életünket nélküle. Sok szokásunkat is megváltoztatta, például az emberek többsége ma már az online teret használja a médiatermékek fogyasztására is, hiszen egyszerűbb és kényelmesebb.
Nézzük is meg röviden, hogy melyek azok a hagyományos médiumok, amik egyre inkább áthelyeződnek az internetre.
Rádió
Míg régen egy átlag háztartás nem létezhetett rádiókészülék nélkül, addig ma már egyre többen választják a digitális közvetítést az analóg helyett. Ez nem is csoda, hiszen sokkal több lehetőséget rejt magában egy online rádió, mint egy hagyományos.
Először is, itt nem kell frekvenciákat keresgélni és állandóan finomhangolni a készüléket, hisz a műsorszórás digitális formában történik. Elegendő kikeresni a számunkra szimpatikus csatornát, majd egy kattintás, és már el is indul az adás.
Egy másik pozitívum a stabil, kimagasló hangminőség. Folyamatos internetkapcsolat esetén nincs szakadozás az adásban, a sistergés és recsegés pedig végleg a múlté.
Az online térben sokkal több csatorna közül tudunk választani, hiszen nincsenek földrajzi korlátok és sok olyan kisebb állomás akad, akiknek nincs lehetőségük egy profi stúdiót működtetni, ám az internetes rádiózás technikai feltételei jóval kedvezőbbek. Ha az analóg rádiók között egy olyat sem találunk, ami igazán tetszene, érdemes körülnézni a világhálón is, hisz olyan adók is akadnak, ahol például egy-egy konkrét zenei stílust részesítenek előnyben.
Az előbbieken felül lehetne még említeni az olyan plusz információkat is, mint a műsorújság vagy a korábban játszott dalok címének visszakeresése. Nem csoda, hogy ma már egyre többen teszik le a voksukat az online rádióhallgatás mellett.
Filmek, televíziós műsorok
Sok hazai háztartásban már nincs is hagyományos kábeltévé-előfizetés, hanem a helyüket felváltották a streaming szolgáltatók és az egyéb internetes források. A világ ugyanis változik: a fogyasztók részéről ma már elvárás, hogy ne ők igazodjanak a televízióműsorhoz, hanem az igazodjon hozzájuk. Sokakat pedig a kereskedelmi csatornákon sugárzott rengeteg reklám frusztrál igazán.
Emiatt egyre népszerűbbek az olyan platformok, mint a Netflix, az HBO Max, a Disney+ vagy a Prime Video. Ezeken rengeteg tartalom várja a felhasználókat, melyeket reklámok nélkül, a saját időbeosztásukhoz igazítva nézhetnek.
De a hazai televíziócsatornák is egyre több műsorukat teszik elérhetővé online, hogy azok számára is elérhetőek legyenek, akik nem néznek lineáris tévéadást.
Nyomtatott sajtó
A papíralapú újságok iránt ma már közel sem akkora az érdeklődés, mint mondjuk 30 évvel ezelőtt. Az interneten ugyanis egymást érik a hírportálok és online magazinok, így bármilyen témában megtalálhatjuk a friss híreket.
A legfrissebb események akár percekkel a megtörténésük után felkerülhetnek az internetre, míg egy hagyományos újság esetén erre minimum másnapig várni kell. Ez a gyorsaság pedig remekül kielégíti a felhasználók igényeit.
Kép forrása: Pixabay.com
Hirdetés (X)