SEO

Ha ezt a cikket olvassa, akkor valószínűleg nemrégiben találkozott a SEO, vagy a keresőoptimalizálás kifejezéssel, és azon tűnődik, hogy vajon az ön cégének is szüksége van-e erre a marketingmódszerre. Alábbi rövid cikkünkben kifejtjük, hogy mit is takar ez a forgalom, és hogy miért fontos a keresőoptimalizálás minden cég számára!

Mi az a SEO és hogyan működik?

A SEO, azaz magyarul a keresőoptimalizálás egy olyan folyamat, amelynek célja, hogy webhelye a legelőkelőbb pozíciókban jelenjen meg a keresőmotorok (például a Google) találatai között.

A SEO-t többféle taktika alkotja, amelyeket két nagy kategóriára szokás szétosztani: on-site és off-site SEO-ra:

  • Az on-site SEO taktikák olyan optimalizálási feladatok, amiket saját webhelyén, annak oldalain végezhet el. Ide tartozik például a tartalmak előállítása és feltöltése, a kulcsszavak elhelyezése, a webhelysebesség biztosítása, a belső hivatkozások elhelyezése, a meta mezők kitöltése, és még sok más is.
  • Az off-page SEO ezzel szemben olyan feladatokból áll, amelyek a webhelyen kívül történnek. A leggyakoribb és legfontosabb off-site SEO feladat a linképítés.

Ahhoz, hogy a SEO eredményes legyen, és webhelye minél magasabbra kerülhessen a találatok között (azaz jól „rangsorolhasson”), időre, szaktudásra és folyamatos SEO munkálatokra van szükség. Kitartó SEO-val azonban igazán látványos eredményeket lehet elérni.

Miért olyan fontos a SEO-val foglalkozni?

Az emberek az elmúlt évtizedek során megtanultak bízni a keresőmotorokban – főleg a Google-ban. Amikor egy webhely a Google legelső találatai között jelenik meg (tehát jól rangsorol), akkor az emberek hiteles, megbízható forrásként tekintenek rá az adott témában.

Minél több releváns keresésre rangsorol jól egy webhely, annál inkább rögzül a felhasználókban, hogy az adott márka érti a dolgát, és bátran fordulhatnak hozzá problémáikkal.

Volt egy időszak, amikor a keresőtalálatokat könnyedén lehetett manipulálni. Bárki bejuthatott például az első helyre, ha elégszer megismételt egy-egy kifejezést egy cikkében.

A Google algoritmusa már évtizedek óta fejlődik, és manapság lehetetlen becsapni. A világ első számú keresőmotorja szinte mindig pontosan tudja, hogy a felhasználóknak mire van szükségük, valahányszor beírnak egy keresést.

A Google-nak komoly elvárásai vannak, ha a tartalmak minőségéről van szó, hiszen csak a legjobb oldalakat válogatja be az első találatok közé. A legtöbb ember át sem lép a második találati oldalra, és sokan még a legalsó találatig sem görgetnek le.

A Google-nak fontos érdeke, hogy a felhasználók elégedettek legyenek a találatokkal, hiszen a keresőmotor csak így őrizheti meg pozícióját az első számú keresőszolgáltatásként.

A SEO elveit követve tehát olyan webhelyet, böngészési élményt, illetve tartalmakat alakíthat ki, ami mind az algoritmusnak, mind pedig ideális ügyfeleidnek is megfelel majd.

A keresőoptimalizálás továbbá egy költséghatékony marketingmódszer is, hiszen míg a hirdetések csak addig érnek valamit, amikor az ember fizet is értük, a SEO olyasmi, ami hosszútávon erősíthető webhelye jelenlétét a találati oldalakon.

Miért olyan fontos a SEO az ön cége számára?

Amennyiben eljutott idáig cikkünkben, bizonyára ön is feltette már ezt a kérdést magának. Meglehet, hogy olyan szűk réspiacot szolgál ki, hogy alig vannak versenytársai, és ennek köszönhetően előkelő pozíciókban jelenik meg a találatok között.

Az is előfordulhat, hogy hiába keres rá termékeire (akárcsak egy ideális ügyfele tenné), alig találkozik saját webhelyével a Google találatai között.

Bármilyen helyzetben is legyen, amennyiben cégének van egy saját webhelye, muszáj, hogy foglalkozzon a SEO-val! Ez vonatkozik az újonnan alapított és a régi cégekre is – a kisvállalkozásokra és a nagyvállalatokra egyaránt.

Sőt, a keresőoptimalizálás még akkor is fontos, ha cége egy teljesen új iparágat teremtett, vagy épp az ön az egyetlen, aki kiszolgálja az adott réspiacot országában.

A SEO iparágtól függetlenül fontos. Használják orvosok, marketingesek, e-kereskedők, ügyvédek, személyi edzők, éttermek, biztosítók, futárcégek, magántanárok és így tovább – a lista szinte végtelen.

A XXI. században egy egyéni vállalkozó vagy egy cég nem engedheti meg magának, hogy ne lehessen rátalálni az interneten. Az emberek túlnyomó többsége először a világhálóhoz (leggyakrabban a Google-hoz) fordul, amikor szüksége van valamire, legyen az egy új fűnyíró, egy könyv, pénzügyi tanácsadás, vagy bármi más. Ebben a bármi másban pedig az ön termékei és szolgáltatásai is benne vannak!

A keresőoptimalizálással továbbá azért is fontos foglalkozni, mert szinte minden tényezője befolyásolható. Egy cégnek rengeteg olyan változóval kell számolnia, amit nem szabályozhat – például, hogy mikor jelenik meg egy új versenytárs, hogy mikor fordul egyet a piac helyzete, hogy hogyan reagálnak az ügyfelek egy új termékre, és így tovább.

A SEO azonban lehetővé teszi, hogy szabályozza rangsorolását, és hogy több érdeklődő felhasználót vonzzon webhelyére. Ez természetesen több lehetséges vásárlót is jelent majd a cég számára.

A keresőoptimalizálástehát nem egy költség, hanem egy befektetés – a jövendőbeli sikerek megalapozása.

Kép forrása: Pexels.com

Hirdetés (X)

Friss cikkek innen:Tech

Comments are closed.